Minggu, 23 Maret 2008

Apa itu perubatan herba.

Assalamualaikum,alhamdulillah hari ini saya betul-betul gembira kerana apabila saya taip perubatan herba di search engine blog saya ada ranking .syukur cuma saya berdoa pada tuhan agar blog saya ni ada orang baca.Sebab saya ni newbie ,ada juga saya beli e-book yang menggendalikan cara buat blog ,tapi susah jugak ,mungkin sabab saya tak da basic agaknya.Apa yang saudara -saudari lihat dalam blog ni adalah panduan dari kawan-kawan yang murah hati untuk mengajarkan ilmunya maka beginilah hasilnya...saya akan cuba upgrade lagi insyaallah.

Berbalik kita tentang perubatan herba ini marilah sama-sama kita berfikir dan memberi sumbangan idea apakah yang di katakan perubatan herba itu.Memang banyak istilah yang kita temui,Hasil dari pengumpulan maklumat itu berikut adalah beberapa petikan yang di kira boleh kita ambil rujukan tentang istilah perubatan herba itu....

1.....Mengobat penyakit menggunakan unsur alam semulajadi yang halal tanpa mengundang bahaya.......

2.....Menggunakan khasiat tumbuhan yang diperakui berkhasiat melalui kajian saintifik dan pengalaman perawat alternatif untuk mencegah dan merawat penyakit melalui dos yang tertentu dan tidak berlebihan untuk diamalkan dan apabila mengamalkannya tiada kesan sampingan .......

3....mendasarkan prinsip perubatan ini dengan bersumberkan ilmu yang benar(Al-Quran & Hadis)tanpa meninggalkan kemajuan terkini(faktor kajian saintifik)..kesinambungan ini merangkumi perubatan Al-Quran,Sunnah,Cara pemakanan & amalan Rasulullah,serta penemuan terkini tidak kiralah berasal dari barat yang telah di Islamisasikan.Herba yang digunakan adalah halal dan akhirnya terasalah diri untuk tunduk dengan kebesaran Allah....

Begitulah di antara pendapat yang saya terima hasil dari pembelajaran dan muzakarah bersama-sama teman sealiran(Per.Herba).Insyaallah dalam halaman ini saya akan cuba berkongsi pengalaman dengan peminat herba kaedah untuk merawat sesuatu penyakit dengan herba .Insyallah saya memang ada menyediakan bahan rawatan yang memang betul-betul murah....untuk merawat pesakit.Sama macam hospital ada antibiotik,dosnya,dan lain2 cuma bezanya kita gunakan herba.Buat masa ni pendaftaran untuk ahli perubatan herba mudahje ,cuma beri komen dan email pada saya asepol@yahoo.com resuma anda.
sekian......(Pengumuman: pendaftaran mudah kursus kahwin di Nilai(5minit Dari Tol)SmS Nama-IC-Tarikh Kursus ke 0133655715.

Tidak ada komentar: